Salgsbetingelser

Betingelser og frakt

Betaling (levert av Bambora)
Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter i nettbutikken:

  • Bambora Faktura/Delbetaling
  • Bambora Kort
  • Vipps

Betaling skjer ved den valgte betaling i kassa. Kortet belastes når varen er sendt.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

I den fysiske butikken tilbyr vi betaling med bankkort og kredittkort samt kontanter. Bemerk: vi har ikke alltid like mye veksel ved bruk av kontanter. I tillegg er det mulig å betale med Vipps.

Ordreprosessen 

Ved bestilling via nettbutikk vil du få en ordrebekreftelse via epost etter kjøp. 

Du kan også logge deg inn på Min Side og se alle dine ordrer. Der vil også våre historikk-kommentarer ligge.

Varer
Vi tilstreber å holde vareutvalg og vareantall oppdatert, men da Bæreglede også er en fysisk butikk, kan det tidvis skje udokumenterte bytter, svinn e.l. som gjør at ting ikke stemmer 100%. Tidvis vil også produkter endre seg noe uten at produktinformasjonen endrer seg.

Alle produkter er heller ikke alltid lagt inn i systemet / oppdatert med en gang vi får dem inn, så ring gjerne og spør. Sjekk gjerne vår Facebook-side for oppdateringer om nyankomne varer.

Ved feil

Bæreglede reserverer seg for feil i informasjon samt for feil i spesifikasjon på samtlige produkter og tjenester i Bæregledes sortiment. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner, og kan ikke garantert gjenspeile varens eksakte utseende og beskaffenhet.

Ved eventuelle feilaktigheter i opplyst lagerstatus, reserverer Bæreglede retten til å korrigere dette i etterhånd. Dette innebærer blant annet at dersom et produkt i Bæregledes sortiment har utgått, eller av annen grunn ikke finnes tilgjengelig med overholdelse av rimelige tiltak, er ikke Bæreglede forpliktet til å inneha et slikt produkt til tross for at kunden har bestilt et produkt tilsvarende nevnt ovenfor.

Priser
Prisene er inklusive MVA. Vi forbeholder oss retten til å forandre prisene uten forvarsel.

Frakt og leveringsvilkår

Produktprisene er oppgitt uten frakt.  Vi tar 39 kr i frakt- og ekspedisjonsgebyr for ordrer under 500 kr, og tilbyr gratis frakt for bestillinger fra 500 kr og oppover.
Vanligvis med sporing, men mindre pakker sender vi som vanlig A-post uten sporing.

Ved sporing vil du få en mail fra vårt system med sporingsnummer. Om du ikke har fått dette innen 2 dager etter bestillingen, kontakt oss gjerne. Du vil også vanligvis få meldingslapp på sms, men ikke nødvendigvis noen fysisk hentelapp. Kunden må hente ut pakken senest 14 dager etter advisering. Dersom henting uteblir 14 dager etter første advisering går pakken i retur til Bæreglede.

Sender med Posten

Vi sender med Posten mandag-fredag. Ordrer ankommet innen kl. 12 sendes ut samme dag. Om det haster med en ordre bestilt før kl 14:00, kan du kontakte oss per telefon, så skal vi prøve å få pakket og sendt den samme dag. Posten kommer og henter pakkene mellom kl 14 og 15. Endringer på bestillinger må derfor ringes inn så fort som mulig.

Det tar vanligvis 2-5 døgn fra du bestiller til pakken er deg i hende. OBS!!! F.o.m. 7.7.2020 er postens leveringstider endret vesentlig. Posten leverer i postkasse 3 dager i uken og 2 dager i uken etter. Les gjerne mer om dette her: https://www.posten.no/levering-av-post-2020 og sjekk ditt postnummer ang. hvilke dager leveres posten hos deg.

Noen ganger mangler vi en eller flere av de bestilte varene. Vi vil da enten kontakte deg og gå gjennom de alternativene som finnes, eller vi vil sende ut resten av ordren og ettersende varen om vi vet at den kommer innen rimelig tid.

Sending til utlandet

På grunn av begrenset kapasitet, har vi ikke mulighet til å sende varer til utlandet.

Skader

Kunden skal melde fra om eventuelle produkt- eller transportskader til Bæreglede innen tre måneder fra leveransen ble mottatt. Kunden har ansvar for å pakke ut og undersøke produktene snarest etter mottak.

Dersom kunden oppdager en transportskade skal kunden kontakte kundeservice via mail: info@bereglede.no. Observer at produktet ikke får brukes av kunden og at kunden må beholde produktets emballasje, slik at dette kan inspiseres ved behandling av skadesaken.

Frakt

Prisene er oppgitt uten frakt. Vi sender vanligvis som servicepakke med sporing. Mindre pakker sendes som A-post.

Frakten avhenger av kjøpssummen:

  • Under 500 kr: 39 kr i frakt
  • Over 500 kr: Gratis frakt!

Retur
Ubrukte varer kan returneres innen 14 dager. De forutsettes returnert i sin helhet i originalemballasjen, og ikke vise spor av å være brukt. Legg ved angreskjemaet.

Returkostnadene bæres av kjøper. Kjøper bærer risikoen for at pakken kommer frem ved retur, og anbefales å sende pakken med sporing. Send alltid med Posten Norge.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp.

Krav

Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Reklamasjon
Ved feil på varen bes kunden om å kontakte Bæreglede så snart som mulig. Vi vil da snarest mulig iverksette tiltak for å rette på mangelen.

Problemer med bruk
Bæreglede vil så langt som mulig være behjelpelig med å få produktet til å fungere for deg som kunde, og gir gjerne hjelp i butikken, via telefon, mail e.l. Ved behov kan billedmateriell fra både kunde og vår side bli benyttet. Våre anbefalinger basert på alder, vekt e.l. kan kun sees på som veiledende.

Rabatter til non-profit

Bæreglede gir gode rabatter til bl.a.:

  • organisasjoner som barnehager, helsestasjoner, sykehus o.l.

Bare kontakt oss for mer informasjon.